PRIVĀTUMA POLITIKA
Datu pārzinis
SIA Legal Balance, reģistrācijas numurs 40203125480, adrese Marijas iela 2A, Rīga LV-1050, tālruņa numurs +371 20360838, e-pasta adrese info@atgustinaudu.lv, tīmekļa vietne https://www.atgustinaudu.lv.
1. IZMANTOTIE TERMINI
1.1. Personas dati – jebkura informācija, kas attiecas uz fizisku personu, t. i., datu subjektu, kura identitāte ir zināma vai kuras identitāti tieši vai netieši var noteikt, atsaucoties uz tādiem datiem kā personas identifikācijas numurs, viens vai vairāki šai personai raksturīgi faktori, piemēram, tās fiziskā, fizioloģiskā, psiholoģiskā, ekonomiskā, kultūras vai sociālā izcelsme, atrašanās vietas dati un tiešsaistes identifikators.
1.2. Uzņēmums – SIA Legal Balance, reģistrācijas numurs 40203125480, adrese: Marijas iela 2A, Rīga LV-1050.
1.3. Datu subjekts – fiziska persona, kas izmanto Uzņēmuma pakalpojumus vai ir juridiskās personas pārstāvis, vai persona, kas pārlūko Tīmekļa vietni, izmanto Platformu, vai persona, kuras datus Uzņēmumam ir nodevis Klients.
1.4. IP adrese – unikāls numurs, kas identificē datoru, tālruni, planšetdatoru vai citu ierīci, kas pieslēdzas internetam. IP adresi var izmantot, lai noteiktu valsti, kurā dators ir pieslēgts internetam.
1.5. Klients – Platformā reģistrēta fiziska vai juridiska persona, kas saskaņā ar Platformas Noteikumiem vēlas saņemt Piedāvājumu un/vai izmanto (ir izmantojusi vai plāno izmantot nākotnē) Uzņēmuma parādu piedziņas pakalpojumus pēc Līguma noslēgšanas.
1.6. Piedāvājums – piedāvājums, ko Uzņēmums izsaka Klientam un reģistrē Platformā kā Pirkuma piedāvājumu vai Pakalpojuma piedāvājumu:
1.6.1. Pirkuma piedāvājums – Uzņēmuma izteikts piedāvājums Klientam iegādāties Prasījumu, samaksājot Klientam iepriekš saskaņotu naudas summu, un/vai piedāvājums iegādāties Prasījumu, atliekot maksājumu par Prasījumu līdz parāda vai tā daļas piedziņai no Parādnieka (atliktais cenas maksājums).
1.6.2. Pakalpojumu piedāvājums – Uzņēmums izteikts piedāvājums Klientam sniegt juridiskos pakalpojumus.
1.7. Konts – Klienta reģistrācijas Platformā rezultāts.
1.8. Platforma – attālināta vide, kurā Klients, lai saņemtu Piedāvājumu, reģistrējas un var saņemt Piedāvājumu, noslēgt līgumu ar Uzņēmumu, sekot līdzi parāda piedziņas procesam un kurā Uzņēmums iesniedz Piedāvājumu, noslēdz līgumu ar Klientu un informē Klientu par parāda piedziņas procesu. Platforma ir pieejama tiešsaistē https://www.atgustinaudu.lv.
1.9. Privātuma politika – šis dokuments, kurā definēti pamatnoteikumi, kas nosaka Personas datu vākšanu, glabāšanu, apstrādāšanu un glabāšanu attiecībā uz Platformas izmantošanu.
1.10. Regula – Eiropas Parlamenta un Padomes 2016. gada 27. aprīļa Regula (ES) 2016/679 par fizisku personu aizsardzību attiecībā uz personas datu apstrādi un šādu datu brīvu apriti un ar ko atceļ Direktīvu 95/46/EK (Vispārīgā datu aizsardzības regula).
1.11. Prasījuma tiesību cesija – Klienta prasījuma tiesību pret Parādnieku cesija Uzņēmumam, pusēm parakstot Prasījuma cesijas līgumu.
1.12. Parādnieks – fiziska vai juridiska persona, kurai ir spēkā esošas monetāras saistības pret Klientu vai Uzņēmumu saskaņā ar Latvijas Republikas tiesību aktiem.
1.13. Parole – unikāla burtu, ciparu un/vai rakstzīmju kombinācija, ko izveidojis Klients, kas ir zināma tikai viņam, un kas pirmo reizi tiek ievadīta, reģistrējoties Platformā, un vēlāk – lai pieteiktos Platformā.
1.14. Sīkdatnes – nelieli faili, kas tiek ievietoti datorā, tālrunī, planšetdatorā vai citā ierīcē, ko izmanto jebkura persona, kas apmeklē Tīmekļa vietni, un kurus Tīmekļa vietne izmanto, lai identificētu ierīci. Tas ietver ne tikai sīkdatnes, bet arī līdzīga tipa rīku izmantošanu.
1.15. Tīmekļa vietne – Uzņēmuma pārvaldītā tīmekļa vietne https://www.atgustinaudu.lv.
1.16. Juridisko pakalpojumu sniegšana – parādu administrēšanas un/vai parādu piedziņas pakalpojumu sniegšana Klientam saskaņā ar Juridisko pakalpojumu līguma noteikumiem.
1.17. Profilēšana – automatizēta individuālu lēmumu pieņemšanas procesa daļa, ko izmanto, lai analizētu noteiktus personas datus, piemēram, finansiālo stāvokli, uzticamību un maksātspēju, lai uzlabotu personas pieredzi parādu atgūšanas procesā, personalizētu sniegtos pakalpojumus un nodrošinātu ātrāku un efektīvāku parādu atgūšanas procesu.
2. VISPĀRĪGIE NOTEIKUMI
2.1. Šajā Privātuma politikā mēs sniedzam jums informāciju par to, kā Uzņēmums apstrādā Personas datus, kad jūs izmantojat Platformu, kā arī par to, kā Uzņēmums apstrādā Parādnieku personas datus. Prasījumu cesijas līgumos, pakalpojumu līgumos un citos līgumos, ko jūs slēdzat ar Uzņēmumu, var būt iekļauta papildu informācija.
2.2. Jūs varat reģistrēties Platformā tikai pēc tam, kad esat izlasījis un pieņēmis šo Privātuma politiku. Pirms reģistrēšanās Platformā iesakām rūpīgi izlasīt šo Privātuma politiku. Jūs jebkurā laikā varat pārskatīt Privātuma politiku Platformā.
2.3. Šī Privātuma politika neattiecas uz Uzņēmuma veikto Personas datu apstrādi, kad jūs apmeklējat citas Uzņēmuma tīmekļa vietnes vai kad jūs izmantojat Uzņēmuma pakalpojumus, kas publicēti citās tīmekļa vietnēs vai ar to starpniecību. Ja jūs apmeklējat citas Uzņēmuma tīmekļa vietnes, izmantojat pakalpojumus, ko Uzņēmums publicē vai sniedz šajās tīmekļa vietnēs vai ar to starpniecību, jūsu Personas dati tiek apstrādāti saskaņā ar šajās tīmekļa vietnēs sniegto informāciju. Šādā gadījumā, lūdzu, rūpīgi iepazīstieties ar citās uzņēmuma tīmekļa vietnēs publicētajām Privātuma politikām.
2.4. Personas datu apstrādi Uzņēmumā reglamentē Regula un citi Latvijas Republikas tiesību akti, kā arī Uzņēmuma vietējie tiesību akti.
3. PERSONAS DATU APSTRĀDES PRINCIPI
3.1. Apstrādājamo personas datu apjoms ir atkarīgs no Platformā pasūtītajiem vai izmantotajiem pakalpojumiem un informācijas, ko Datu subjekts sniedz, pasūtot un/vai izmantojot pakalpojumus, apmeklējot Tīmekļa vietni, reģistrējoties Platformā. Personas datu apstrādes nolūki ir aprakstīti tālāk.
3.2. Personas datu apstrāde tiek veikta tikai saskaņā ar likumīgas apstrādes kritēriju – lai nodrošinātu Tīmekļa vietnē publicēto pakalpojumu sniegšanu; ar personas piekrišanu; ja Uzņēmumam ir pienākums apstrādāt personas datus saskaņā ar attiecīgiem tiesību aktiem; ja personas datu apstrāde ir nepieciešama, lai apstrādātu personas datus Uzņēmuma vai trešo personu (tostarp tās kreditoru) leģitīmo interešu dēļ; lai pildītu līgumu ar Datu subjektu.
3.3. Mūsu mērķis ir apstrādāt Personas datus precīzi, godprātīgi un likumīgi, kā arī apstrādāt tos tikai tiem nolūkiem, kādiem tie tiek vākti, saskaņā ar skaidriem un pārredzamiem personas datu apstrādes principiem un prasībām, kā noteikts tiesību aktos.
3.4. Jums nav pienākuma sniegt Personas datus, taču tādā gadījumā, iespējams, netiks sniegti noteikti pakalpojumi.
4. PERSONAS DATU APSTRĀDES APJOMS, NOLŪKI UN PAMATOJUMS
4.1. Klienta identifikācija, līguma noslēgšana ar Klientu un tā pildīšana
4.1.1. Lai identificētu Klientu (tostarp izmantojot tādus digitālos risinājumus kā Smart ID, mobilais paraksts, attālināta sejas atpazīšana) un noslēgtu un izpildītu Prasījumu cesijas līgumu vai Juridisko pakalpojumu līgumu, mēs apstrādājam šādus Klientu (fizisku personu) personas datus: vārds, uzvārds, personas kods, biometriskie dati (sejas attēlu), personu apliecinoša dokumenta fotogrāfija, bankas konta numurs, dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija (e-pasts, tālruņa numurs), personu apliecinoša dokumenta kopija, elektroniskā paraksta sertifikāts, sarakstes vēsture, lietotāja ierīces identifikators, informācija par pieteikšanās sesiju Platformā. Ja Klients ir juridiska persona, mēs apstrādājam šādus papildu datus par Klienta juridiskās personas pārstāvi norādītajiem nolūkiem: vārds, uzvārds, personas kods, pilnvaru apliecinošs dokuments, personu apliecinošs dokuments, elektroniskā paraksta sertifikāts.
4.1.2. Personas datu avoti: datu subjekts, Klients, kas ir juridiska persona.
4.1.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama līguma izpildei vai lai veiktu darbības pēc datu subjekta pieprasījuma pirms līguma noslēgšanas (Regulas 6. panta 1. punkta b) apakšpunkts), un biometrisko datu apstrāde tiek veikta, pamatojoties uz datu subjekta piekrišanu (Regulas 9. panta 2. punkta a) apakšpunkts).
4.1.4. Glabāšanas periods: 10 gadi pēc līgumattiecību beigām vai 5 gadi no datu saņemšanas brīža (ja līgums ar Klientu nav noslēgts).
4.2. Parādu piedziņa, tostarp parādu piedziņas iespēju izvērtēšana
4.2.1. Lai piedzītu parādus (piemēram, kas izriet no aizdevuma līguma, vekseļa, pakalpojumu vai cita līguma, neizmaksātās algas utt.), kurus Uzņēmums iegādājies no sākotnējiem kreditoriem saskaņā ar Prasījumu cesijas līgumu vai kurus Uzņēmums administrē, pamatojoties uz Juridisko pakalpojumu līgumu, tostarp izvērtējot iespēju piedzīt parādus, mēs apstrādājam šādus Parādnieku personas datus: vārds, uzvārds, personas kods/ dzimšanas datums, kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs), dzīvesvietas adrese, parādu apliecinoši dokumenti, parāda summa, parāda rašanās apstākļi un datums, parāda vai tā daļas samaksas fakts un datums, kā arī citi datu subjekta vai viņa kreditora (Klienta) sniegtie dati (piem., sociālā konta dati), darbavieta, ģimenes stāvoklis (laulātā vārds, uzvārds, personas kods/ dzimšanas datums, darbavieta, manta), īpašumā esošā manta, izpildu lietu skaits/apjoms, dati par citiem Parādnieka kreditoriem, dati no reģistriem, kredītvēsture no AS Kredītinformācijas Birojs un SIA "Lursoft IT" datubāzēm. Ja Parādnieks ir juridiska persona, mēs norādītajiem nolūkiem apstrādājam šādus juridiskās personas vadītāja un akcionāru/labuma guvēju personas datus: vārds, uzvārds, personas kods/dzimšanas datums, dzīvesvietas adrese, kontaktinformācija (e-pasts, tālruņa numurs).
4.2.2. Personas datu avoti: Klients, pārrobežu piedziņas platformu (EOS Cross-border u.c.) partneri (parādu piedziņas uzņēmumi), tiesu izpildītāji, datu subjekts, tiesas, AS Kredītinformācijas birojs, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Uzņēmumu reģistrs, SIA "Lursoft IT", sociālie tīkli, UAB "Okredo", citi publiski pieejami avoti, ja šādi dati ir nepieciešami parādu piedziņas vai citu pakalpojumu sniegšanai, tostarp parāda piedziņas iespēju izvērtēšanai.
4.2.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama Uzņēmuma leģitīmo interešu nolūkos, lai novērtētu iespēju piedzīt parādus, piedzītu parādus, kā arī izpildītu datu pārziņa norādījumus (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).
4.2.4. Glabāšanas periods: 10 gadi pēc līgumattiecību beigām (kad parāds ir piedzīts vai ir sastādīts dokuments, kas apliecina, ka parādu nevar piedzīt) vai līdz brīdim, kad Klients (Datu pārzinis) ir devis rīkojumu dzēst datus, vai 5 gadi no datu saņemšanas brīža (ja līgums ar Klientu nav noslēgts).
4.2.5. Datu saņēmēji: AS Kredītinformācijas Birojs (vairāk informācijas par datu nodošanu AS Kredītinformācijas Birojs skatīt šīs Privātuma politikas 5.5. punktā), tiesu izpildītāji, tiesas, notāri, maksātnespējas administratori, Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde, Uzņēmumu reģistrs, Klients, maksājumu pakalpojumu sniedzēji.
4.3. Informācijas sniegšana Debitoriem vai Klientiem
4.3.1. Lai efektīvi veiktu parāda piedziņas darbības, t.i., informētu Parādniekus par parādu, kreditora maiņu vai citiem ar to saistītiem apstākļiem, Uzņēmums informē Parādniekus pa pastu vai izmantojot Uzņēmuma pārvaldītajās informācijas sistēmās ieviesto automātisko īsziņu, zvanu un e-pasta sūtīšanas programmu. Šim nolūkam Uzņēmums var izmantot datu apstrādātāju. Informējot Parādniekus par viņu finanšu saistībām, mēs apstrādājam šādus Parādnieku personas datus atkarībā no Parādnieku informēšanas veida:
4.3.1.1. Ja Parādnieki tiek informēti ar SMS: tālruņa numurs, SMS ziņojuma saturs.
4.3.1.2. Ja Parādnieki tiek informēti pa e-pastu: e-pasta adrese, e-pasta vēstules saturs.
4.3.1.3. Ja Parādnieki tiek informēti pa tālruni: tālruņa numurs, audio ziņojuma saturs.
4.3.1.4. Ja Parādnieki tiek informēti pa pastu: vārds, uzvārds, adrese.
4.3.2. Personas datu avoti: Klients, datu subjekts.
4.3.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – informēt Parādniekus par viņu finanšu saistībām (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).
4.3.4. Glabāšanas periods: 10 gadi pēc līgumattiecību beigām (kad parāds ir piedzīts vai ir sastādīts dokuments, kas apliecina, ka parādu nav iespējams piedzīt).
4.3.5. Datu saņēmēji: pasta pakalpojumu sniedzēji.
4.3.6. Lai informētu parādniekus, Uzņēmums izmanto arī automatizētu saziņas lietojumprogrammu dažādās tiešsaistes platformās, piemēram, Messenger, Viber, Whatsapp u.c., ko nodrošina dažādi pakalpojumu sniedzēji (datu apstrādātāji). Datu apstrādātājiem paziņoto personas datu kategorijas: vārds, uzvārds, tālruņa numurs, parāda summa, parāda juridiskais pamats, kreditors un cita informācija, kas veido personas datus, kurus var sniegt vai saņemt, izmantojot šo saziņas kanālu.
4.3.7. Parādnieku un Klientu informēšanai Uzņēmums izmanto arī automatizētu e-pasta sūtīšanas platformu VivaSend, kuras pārzinis ir trešā persona (datu apstrādātājs), kurai Uzņēmums var nodot jūsu e-pasta adreses un nosūtītās informācijas saturu. Platformas administrators, sniedzot e-pasta pakalpojumus, nodrošina šīs jomas standartiem atbilstošu tehnoloģiju izmantošanu un šim nolūkam var vākt informāciju par e-pasta vēstules izlasīšanas datumu, datu subjekta darbībām pēc e-pasta atvēršanas un citu informāciju. VivaSend Privātuma politika ir atrodama šeit: https://vivasend.lt/privatumo-ir-slapuku-politika/.
4.4. Tiešā tirgvedība
4.4.1. Tiešās tirgvedības nolūkos Uzņēmums apstrādā šādus personas datus: vārds, uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs.
4.4.2. Personas datu avoti: datu subjekts.
4.4.3. Juridiskais pamats: datu subjekta piekrišana (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).
4.4.4. Glabāšanas periods: dati tiek apstrādāti 5 gadus no datu subjekta piekrišanas saņemšanas vai līdz brīdim, kad atsaucat savu piekrišanu personas datu apstrādei. Ja atsaucat savu piekrišanu personas datu apstrādei šajā punktā noteiktajam(-iem) nolūkam(-iem), tikai jūsu piekrišanas fakts tiks glabāts 10 gadus pēc piekrišanas termiņa beigām vai tās atsaukšanas, lai īstenotu vai aizstāvētu jebkādas Uzņēmuma juridiskās prasības.
4.4.5. Jums ir tiesības jebkurā laikā atteikties no Uzņēmuma sūtītajiem reklāmas paziņojumiem, un jums ir tiesības iebilst pret savu personas datu apstrādi tiešā mārketinga nolūkos, nenorādot iebildumu iemeslus. Jūs varat izmantot savas tiesības iebilst pret personas datu apstrādi tiešās tirgvedības nolūkos šādi:
- noklikšķinot uz saites katrā jums nosūtītajā e-pasta vēstulē;
- piesakoties savā Kontā un atzīmējot atteikšanās iespēju;
- sazinoties ar Uzņēmumu pa e-pastu dpo@legalbalance.lv un e-pastā norādot savu vārdu, uzvārdu un tālruņa numuru vai e-pasta adresi, uz kuru nevēlaties saņemt informāciju.
4.4.6. Personalizētas reklāmas nodrošināšanas nolūkos Uzņēmums izmanto Google Customer Match rīku un apstrādā šādus personas datus: vārds, uzvārds, e-pasta adrese, tālruņa numurs, valsts, mobilās ierīces identifikācijas numurs. Apstrādes juridiskais pamats: datu subjekta piekrišana (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts). Jums ir tiesības iebilst pret savu personas datu apstrādi personalizētas reklāmas nodrošināšanas nolūkos, atlasot attiecīgos iestatījumus vietnē: https://adssettings.google.ca/anonymous?hl=en.
4.5. Sarunu ierakstīšana
4.5.1. Lai nodrošinātu mūsu pakalpojumu kvalitāti, ieviestu vienotu praksi un objektīvi izskatītu datu subjektu pieprasījumus vai sūdzības, mēs ierakstām zvanus un apstrādājam šādus zvanītāju personas datus: tālruņa numurs, audioieraksts un audioieraksta metadati (zvana datums un zvana sākuma un beigu laiks). Pirms zvana sākuma mēs jūs informēsim, ka zvans tiek ierakstīts. Turpinot zvanu, jūs piekrītat, ka šis zvans tiek ierakstīts. Ja nepiekrītat sarunas ierakstīšanai, varat sazināties ar Uzņēmumu pa e-pastu.
4.5.2. Personas datu avoti: datu subjekts.
4.5.3. Juridiskais pamats: datu subjekta piekrišana (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).
4.5.4. Glabāšanas periods: šajā punktā noteiktajiem nolūkiem jūsu personas dati tiek apstrādāti vienu gadu no personas datu saņemšanas. Ja ir pamatots iemesls uzskatīt, ka zvana ieraksta materiālos ir fiksēta noziedzīga nodarījuma izdarīšana vai citas nelikumīgas darbības, nepieciešamos zvana ieraksta datus pārnes uz drošiem datu nesējiem un saglabā uz nenoteiktu laiku, kamēr pastāv objektīva nepieciešamība pēc tiem, arī pēc šajā punktā minētā zvanu ierakstu glabāšanas termiņa beigām.
4.5.5. Datu saņēmēji: tiesas, tiesībaizsardzības un citas valsts iestādes.
4.5.6. Šajā punktā noteiktajiem nolūkiem jūsu personas dati tiek apstrādāti tikai tad, ja zvans notiek, izmantojot Uzņēmumam piešķirtos tālruņa numurus. Uzņēmuma tālruņa numuri ir publicēti Tīmekļa vietnē.
4.5.7. Lai noklausītos zvanu ierakstus vai iegūtu to kopijas, lūdzu, sazinieties ar Uzņēmumu šajā Privātuma politikā noteiktajā kārtībā.
4.6. Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un teroristu finansēšanas novēršana
4.6.1. Uzņēmums, pildot normatīvajos aktos noteiktos pienākumus attiecībā uz noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanu, apstrādā datus par esošo un potenciālo Klientu un Parādnieku līdzdalību politikā un tiem piemērotajām finanšu sankcijām, ja Klients vai Parādnieks ir juridiska persona, informāciju par šīs juridiskās personas patiesajiem labuma guvējiem, vadības struktūru locekļiem un citu informāciju, kas Uzņēmumam ir jāvāc un jāapstrādā saskaņā ar likumā noteikto kārtību (vārds, uzvārds, personas kods, dzimšanas datums, valstspiederība, dzīvesvietas valsts, amats, naudas izcelsme, līdzdalība politikā, finanšu sankcijas un citi personas dati, kas var būt Uzņēmumam iesniegto dokumentu saturā).
4.6.2. Personas datu avoti: datu subjekts, Klients (juridiska persona), Finanšu izlūkošanas dienests, Valsts ieņēmumu dienests, SIA "Lursoft IT", dažādas finanšu sankciju un politiski nozīmīgu personu datubāzes.
4.6.3. Juridiskais pamats: datu apstrāde ir nepieciešama, lai izpildītu juridisku pienākumu (Regulas 6. panta 1. punkta c) apakšpunkts).
4.6.4. Glabāšanas periods: dati tiek apstrādāti tik ilgi, kamēr ir spēkā ar Klientu noslēgtais līgums, pēc tam dati tiek glabāti 10 gadus, lai īstenotu vai aizstāvētu Uzņēmuma juridiskās prasības un izpildītu Uzņēmumam likumā noteikto pienākumu arhivēt dokumentus. Ja līgums ar Klientu netiek noslēgts, dati tiek glabāti 5 gadus no datu saņemšanas brīža.
4.6.5. Datu saņēmēji: Finanšu izlūkošanas dienests, Valsts ieņēmumu dienests, Uzņēmumu reģistrs, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.
4.7. Pieprasījumu administrēšana
4.7.1. Administrējot Uzņēmuma Tīmekļa vietnē iesniegtos pieprasījumus, tostarp pieprasījumus, kas saņemti, izmantojot Facebook Messenger integrāciju, mēs apstrādāsim šādus šādu pieprasījuma iesniedzēja personas datus: vārds, uzvārds, kontaktinformācija (tālruņa numurs, e-pasta adrese), pieprasījums, kas var saturēt citus personas datus.
4.7.2. Personas datu avoti: datu subjekts.
4.7.3. Juridiskais pamats: apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – administrēt pieprasījumus (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).
4.7.4. Glabāšanas periods: 10 gadi no datu vākšanas brīža.
4.8. Tērzēšanas robots (virtuālais asistents)
4.8.1. Lai administrētu pieprasījumus no potenciālajiem klientiem, Klientiem un Parādniekiem, kas apmeklē Tīmekļa vietni, un atbildētu uz jautājumiem par Uzņēmuma pakalpojumiem, parādu atmaksas iespējām un citām tēmām, Uzņēmuma Tīmekļa vietnē tiek izmantots tērzēšanas robots. Tērzēšanas robots ir likumos balstīta programmatūra, kas saprot lietotāja teksta ziņojumus un atbild uz tiem. Šim nolūkam Uzņēmums var izmantot datu apstrādātāju. Administrējot tērzēšanas robotu, mēs apstrādājam šādus pieprasījumu iesniedzēju personas datus: vārds, uzvārds, e-pasta adrese, pieprasījums, kas var ietvert citus personas datus, lietotāja klikšķi tērzēšanas robotā, Facebook profila vārds, uzvārds, fotogrāfija.
4.8.2. Personas datu avoti: datu subjekts, sociālais tīkls Facebook.
4.8.3. Juridiskais pamats: datu apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – administrēt pieprasījumus un atbildēt uz ieinteresēto personu pieprasījumiem (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).
4.8.4. Glabāšanas periods: 10 gadi no datu vākšanas brīža.
4.8.5. Lūdzu, ņemiet vērā, ka uz jūsu jautājumiem atbild tērzēšanas robots (dators) un Uzņēmums nekādā gadījumā nav juridiski atbildīgs par šādu atbilžu pareizību.
4.9. Tīmekļa vietnes funkcionalitātes nodrošināšana un statistiskās informācijas vākšana
4.9.1. Lai uzlabotu Tīmekļa vietni, atjauninātu tirgvedības kampaņas, analizētu un apkopotu statistiku par Tīmekļa vietnes apmeklētājiem un nodrošinātu Tīmekļa vietnes pareizu darbību, Tīmekļa vietnē tiek izmantotas sīkdatnes, spraudņi un līdzīgas tehnoloģijas. Šiem nolūkiem Uzņēmums apstrādā šādus Tīmekļa vietnes apmeklētāju personas datus: IP adrese, piekļuves laiks apmeklētāju kontiem, Tīmekļa vietnes pārlūkošanas vēsture un datums. Tīmekļa vietnes apmeklētāju statistika tiek analizēta, izmantojot Google Analytics sīkdatnes. Google Analytics sīkfailu savāktā informācija par jūsu pārlūkošanas vēsturi tiek pārsūtīta uz Google serveriem un glabāta tajos.
4.9.2. Personas datu avoti: datu subjekts, Sīkdatnes un līdzīgas tehnoloģijas.
4.9.3. Juridiskais pamats: datu apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – nodrošināt pienācīgu Tīmekļa vietnes darbību (šim nolūkam datu vākšanai tiek izmantotas tikai nepieciešamās sīkdatnes) (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts); datu subjekta piekrišana (šim nolūkam tiek izmantoti personas dati, kas savākti, izmantojot neobligātās sīkdatnes) (Regulas 6. panta 1. punkta a) apakšpunkts).
4.9.4. Glabāšanas periods: personas datu glabāšanas periods ir atkarīgs no konkrētās sīkdatnes, kas izmantota personas datu vākšanai, taču visos gadījumos glabāšanas periods nepārsniedz 2 gadus. Konkrētie noteikumi ir izklāstīti Tīmekļa vietnes Sīkdatņu politikā.
4.10. Uzņēmuma atpazīstamības veicināšana (sociālo mediju pārvaldība)
4.10.1. Informāciju, ko jūs sniedzat Uzņēmuma pārvaldītajos sociālo tīklu profilos (tostarp ziņojumi, pogas "Patīk" un "Sekot" izmantošana un citi paziņojumi) vai ko jūs saņemat, apmeklējot Uzņēmuma kontus (tostarp informācija, kas iegūta, izmantojot sociālo tīklu operatoru sīkdatnes), kontrolē sociālā tīkla operators. Tāpēc iesakām izlasīt sociālā tīkla operatora privātuma politiku, kurā ir atrodama visa informācija par vākto personas datu kategorijām, glabāšanas periodiem, saņēmējiem u. c.
4.10.2. Juridiskais pamats: personas datu apstrāde ir nepieciešama, pamatojoties uz Uzņēmuma leģitīmajām interesēm – veicināt Uzņēmuma atpazīstamību (Regulas 6. panta 1. punkta f) apakšpunkts).
4.10.3. Mēs kā Uzņēmuma sociālo mediju konta administrators izvēlamies noteiktus iestatījumus, pamatojoties uz mūsu mērķauditoriju un reklāmas mērķiem. Sociālā tīkla operators var ierobežot Uzņēmuma iespējas mainīt noteiktus būtiskus iestatījumus, tāpēc mums var nebūt iespēju ietekmēt to, kādu informāciju par jums vāc sociālā tīkla operators, kad Uzņēmums ir izveidojis sociālā tīkla kontu.
4.10.4. Jebkuri šādi iestatījumi var ietekmēt personas datu apstrādi, kad izmantojat sociālos medijus, apmeklējat Uzņēmuma kontu vai lasāt Uzņēmuma ziņojumus sociālo mediju tīklā. Pat tad, ja jūs tikai skatāties mūsu ierakstus Facebook, LinkedIn, Instagram vai YouTube, sociālo tīklu operators var saņemt noteiktu personisku informāciju, piemēram, kuru gala ierīci izmantojat, jūsu IP adresi utt.
4.11. Uzņēmums var apstrādāt Jūsu personas datus citiem nolūkiem saskaņā ar Regulas un citu Latvijas Republikas tiesību aktu prasībām.
5. DATU SAŅĒMĒJI UN DATU APSTRĀDĀTĀJI
5.1. Uzņēmums apņemas ievērot konfidencialitātes pienākumu pret datu subjektiem. Personas datus var izpaust trešajām personām tikai tad, ja tas ir nepieciešams, lai noslēgtu un pildītu līgumu datu subjekta labā, lai pildītu Uzņēmuma juridiskos pienākumus, lai aizsargātu Uzņēmuma vai trešo personu leģitīmās intereses vai citu leģitīmu iemeslu dēļ.
5.2. Neskarot Privātuma politikas 4. sadaļā norādītos datu saņēmējus, mēs varam nodot jūsu personas datus arī šādiem saņēmējiem:
5.2.1. valsts iestādes un citas personas, kas veic ar likumu tām uzticētās funkcijas (piemēram, tiesas, tiesu izpildītāji, notāri, nodokļu administratori, uzraudzības iestādes, finanšu noziegumu izmeklēšanas iestādes);
5.2.2. zvērināti grāmatveži, juridiskie un finanšu konsultanti;
5.2.3. uzņēmumiem uzņēmumu grupā, pie kuras pieder Uzņēmums;
5.2.4. jūsu pārstāvētajām juridiskajām personām;
5.2.5. maksājumu pakalpojumu sniedzējiem.
5.3. Datus var apstrādāt datu apstrādātāji, kas Uzņēmumam sniedz pārrobežu parādu piedziņas pakalpojumus (EOS Cross-border Platforma u. c.), grāmatvedības, datu centra un/vai serveru nomas, IT uzturēšanas, ārējā audita, drošības, juridiskos, datu aizsardzības un citus pakalpojumus.
5.4. Datu apstrādātājiem ir tiesības apstrādāt personas datus tikai pēc Uzņēmuma norādījumiem un tikai tādā apjomā, kas nepieciešams, lai pienācīgi pildītu savus pienākumus saskaņā ar datu apstrādes līgumu. Uzņēmums ar apstrādātāju palīdzību nodrošina, ka apstrādātāji ir ieviesuši atbilstošus organizatoriskos un tehniskos drošības pasākumus un saglabā personas datu konfidencialitāti.
5.5. Ja datu subjekts kavē savu saistību izpildi, pamatojoties uz leģitīmām interesēm parādu piedziņā, Uzņēmums nodod informāciju par jūsu identitāti, kontaktinformāciju un kredītvēsturi, t. i., finanšu saistībām un to izpildi, AS Kredītinformācijas Birojs (reģistrācijas numurs: 40103673493, adrese: Gustava Zemgala iela 76, Rīga LV-1039). AS Kredītinformācijas birojs apstrādā un nodod trešajām personām (finanšu iestādēm, telekomunikāciju uzņēmumiem, apdrošināšanas sabiedrībām, elektroenerģijas un komunālo pakalpojumu sniedzējiem, tirdzniecības uzņēmumiem u.c.) jūsu personas datus, kas saņemti no Uzņēmuma, lai īstenotu savas leģitīmās intereses un mērķus – novērtēt jūsu kredītspēju un pārvaldīt jūsu parādus. Kredītspējas vērtējums ietver automatizētu personas īpašību novērtējumu (profilēšanu), kas var nelabvēlīgi ietekmēt jūsu spēju nākotnē veikt darījumus. Automatizētais novērtējums palīdz nodrošināt atbildīgu kreditēšanu un kreditoru leģitīmās intereses. Jūs varat piekļūt savai kredītvēsturei, sazinoties tieši ar AS Kredītinformācijas Birojs.
6. PROFILĒŠANA UN AUTOMATIZĒTA LĒMUMU PIEŅEMŠANA
6.1. Mēs esam apņēmušies aizsargāt jūsu konfidencialitāti un nodrošināt datu apstrādes pārredzamību. Mēs jūs informējam, ka veicam automatizētu lēmumu pieņemšanu, tostarp profilēšanu. Šajā procesā mēs analizējam personas finansiālo stāvokli, uzticamību un maksātspēju. Mērķis ir uzlabot personas pieredzi parādu piedziņas procesā, personalizēt Uzņēmuma sniegtos pakalpojumus un nodrošināt ātrāku un efektīvāku parādu piedziņas procesu.
7. PERSONAS DATU NODOŠANA ĀRPUS ES/EEZ
7.1. Jūsu dati var tikt nodoti ārpus ES/EEZ, ja ar saņēmējiem ir parakstīti līgumi, kas atbilst Eiropas Savienības tiesību aktiem.
7.2. Dati var tikt nodoti ārpus ES/EEZ, ja nodošana ir nepieciešama, lai noslēgtu un pildītu līgumus un pienācīgi sniegtu pakalpojumus Uzņēmuma Klientiem. Tādā gadījumā Uzņēmums veic pasākumus, lai nodrošinātu, ka jebkura personas datu nodošana ārpus ES/EEZ ir veikta pienācīgi un ka datu subjektu tiesības ir maksimāli aizsargātas.
7.3. Nododot personas datus ārpus ES/EEZ, Uzņēmums ievēro:
7.3.1. Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu par atbilstību;
7.3.2. Ārvalstī apstiprinātu sertifikācijas mehānisms;
7.3.3. Eiropas Komisijas pieņemto lēmumu par līguma standartklauzulām.
7.4. Trešajai valstij ārpus ES/EEZ, kurā atrodas personas datu saņēmējs, ar Eiropas Komisijas lēmumu ir noteikts pienākums nodrošināt atbilstošu personas datu aizsardzības līmeni.
8. DATU SUBJEKTU TIESĪBAS
8.1. Katram datu subjektam ir šādas tiesības:
8.1.1. tiesības saņemt informāciju par viņa personas datu apstrādi;
8.1.2. tiesības piekļūt personas datiem un informācijai par to, kā tie tiek apstrādāti;
8.1.3. tiesības pieprasīt personas datu labošanu, dzēšanu vai personas datu apstrādes ierobežošanu;
8.1.4. tiesības iebilst pret personas datu apstrādi, izņemot gadījumus, kad apstrāde tiek veikta leģitīmu interešu vārdā, ko īsteno datu pārzinis vai trešā persona, kurai personas dati tiek izpausti, un datu subjekta intereses nav svarīgākas;
8.1.5. tiesības pieprasīt, lai sniegtie personas dati tiktu iznīcināti vai lai personas datu apstrāde tiktu ierobežota;
8.1.6. tiesības pieprasīt, lai personas datus, ja tos apstrādā automatizēti, datu pārzinis pārsūta citam datu pārzinim, ja tas ir tehniski iespējams (datu pārnesamība);
8.1.7. tiesības iebilst pret automatizētu datu apstrādi, tostarp profilēšanu;
8.1.8. tiesības iebilst pret personas datu apstrādi tiešās tirgvedības nolūkos;
8.1.9. tiesības atsaukt savu piekrišanu datu apstrādei;
8.1.10. tiesības iesniegt sūdzību par personas datu apstrādi Valsts datu inspekcijai.
8.2. Datu subjektam ir tiesības pieprasīt datu subjekta tiesību īstenošanu mutiski vai rakstiski, personīgi, pa pastu vai elektroniski. Ja datu subjekta tiesību īstenošana tiek pieprasīta rakstiski pa pastu, pieprasījumam ir jāpievieno pieprasījuma iesniedzēja personu apliecinošā dokumenta kopija. Ja datu subjekta personas dati, piemēram, vārds un uzvārds, ir mainījušies, tiem jāpievieno dokumentu kopijas, kas apliecina šo datu izmaiņas. Ja pieprasījums tiek iesniegts elektroniski, pieprasījums ir jāparaksta ar kvalificētu elektronisko parakstu vai jāiesniedz ar elektroniskiem līdzekļiem, kas garantē teksta integritāti un nemainīgumu.
8.3. Pieprasījumam par datu subjekta tiesību īstenošanu jābūt salasāmam, tas jāparaksta datu subjektam, tajā jānorāda datu subjekta vārds, uzvārds, adrese un/vai cita kontaktinformācija, lai varētu sazināties ar datu subjektu vai saņemt atbildi par datu subjekta tiesību īstenošanu.
8.4. Datu subjekts var izmantot savas tiesības pats vai ar pārstāvja starpniecību. Personas pārstāvim jānorāda savs vārds, uzvārds, adrese un/vai cita kontaktinformācija saziņai, uz kuru personas pārstāvis vēlas saņemt atbildi, kā arī pārstāvētās personas vārds, uzvārds un citi dati, kas nepieciešami pienācīgai datu subjekta identificēšanai, un jāiesniedz pārstāvību apliecinošs dokuments vai tā kopija. Ja rodas šaubas par datu subjekta identitāti vai datiem, Uzņēmums pieprasa papildu informāciju, kas nepieciešama, lai to pārbaudītu.
8.5. Ja datu subjekts neiesniedz pieteikumu šajā sadaļā noteiktajā kārtībā, datu subjekts tiek informēts par trūkumiem ne vēlāk kā 7 kalendāro dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Datu subjekta pieprasījums netiek izskatīts, ja datu subjekts nenovērš konstatētos trūkumus vai neinformē Uzņēmumu par iemesliem, kādēļ konstatētos trūkumus nevar novērst. Ja pastāv objektīvi apstākļi, kas neļauj datu subjektam novērst konstatētos trūkumus, Uzņēmums pēc to izvērtēšanas var pieņemt datu subjekta pieprasījumu un apstrādāt to. Ja datu subjekts iesniedz rakstisku pieprasījumu, neievērojot Uzņēmuma noteikto pieprasījuma formu, tas netiek uzskatīts par datu subjekta pieprasījuma trūkumu.
8.6. Pēc pieprasījuma saņemšanas mēs sniegsim atbildi ne vēlāk kā 30 (trīsdesmit) kalendāro dienu laikā pēc pieprasījuma saņemšanas. Izņēmuma gadījumos šo termiņu var pagarināt par vēl 30 (trīsdesmit) dienām, paziņojot par to.
8.7. Uzņēmumam kā datu pārzinim ir tiesības pamatoti atteikties īstenot jūsu tiesības, pamatojoties uz Regulā noteiktajiem iemesliem.
8.8. Jums tiek sniegta informācija par jūsu personas datu apstrādi, tiek pārbaudīta datu apstrādes likumība un godīgums, datu apstrādes darbības tiek pārtrauktas un dati tiek iznīcināti bez maksas. Informācija tiek sniegta latviešu valodā.
8.9. Pieprasījumu var iesniegt pa e-pastu dpo@legalbalance.lv, pa pastu vai ierodoties birojā Marijas ielā 2A, Rīga LV-1050. Lai nodrošinātu Regulas 38. panta 5. punktā noteikto konfidencialitāti, uz aploksnes, kas pa pastu tiek nosūtīta datu aizsardzības inspektoram, ir jānorāda, ka tā ir adresēta datu aizsardzības speciālistam.
9. DATU AIZSARDZĪBAS SPECIĀLISTS
9.1. Uzņēmumā ir iecelts Datu aizsardzības inspektors.
9.2. Ja vēlaties izmantot savas kā datu subjekta tiesības, lūdzu, sazinieties ar uzņēmuma iecelto Datu aizsardzības speciālistu, rakstot uz e-pasta adresi: dpo@legalbalance.lv.
10. NOBEIGUMA NOTEIKUMI
10.1. Privātuma politikas noteikumu piemērošanu un interpretāciju regulē Latvijas Republikas tiesību akti.
10.2. Mēs jebkurā laikā varam grozīt šo Privātuma politiku. Jebkuri Privātuma politikas grozījumi tiek publicēti Tīmekļa vietnē. Privātuma politikas grozījumi un/vai papildinājumi stājas spēkā pēc to publicēšanas Tīmekļa vietnē.
10.3. Mēs iesakām regulāri pārskatīt Privātuma politiku.
Pēdējo reizi atjaunināts 17.04.2025